işü

İlk Yardım Nasıl Yapılır

Aniden yaşanan hastalıklarda ve kazalarda, ilk yardımın önemi büyüktür. İlk yardımın temelinin herkesçe bilinmesi gerekmektedir. İlk yardım, basitçe açıklamak gerekirse, bir hasta veya yaralıya, profesyonel yardım gelene kadar, hayatta kalabilmesi ve güvende olabilmesi için yapılan müdahaledir.

Bu müdahale, olayın meydana geldiği yerde ve anda yapılır. Tıbbi bir müdahale değildir. Yalnızca zaman kazanmak için yapılan bir işlemdir. Doğru uygulanan bir ilk yardım, sakatlanmanın önüne geçebilir, kişinin durumunu stabil halde tutabilir ve hatta kişiyi ölümden döndürebilir.

İlk yardım gerektiren bir durumla karşılaşıldığında, soğukkanlı olunmalıdır. Olayın oluş şekline ve yerine göre, ilk yardımı yapan kişi, kendisinin ve kazazedenin güvenliğini sağlamalıdır. Ardından, kazazedenin durumu gözden geçirilmeli ve almış olduğu zararlar tespit edilmelidir. Eldeki imkanlar ve ilk yardım bilgisi dahilinde, kazazedeye müdahale edilmelidir.  Kazazede için gerekli önlemler alınıp, yapılabilecek müdahale yapıldıktan sonra, gerekli mercilere haber verilmelidir. 
Duruma göre aranacak yerler listesinde, ambulans, itfaiye, trafik polisi, polis imdat, jandarma imdat ve zehir danışma merkezi sayılabilir. Ambulansın beklenmesi sırasında, eğer birden fazla kazazede var ise, aralarında en riskli tablolara sahip kişiler belirlenmelidir. Bu kişilerin ambulanslara taşınmasına öncelik verilmelidir.

İlk yardım gereken durumlarda, uygulayacak kişinin, olay yerini iyi tetkik etmesi önemlidir. Hemen ambulansa haber verilmeli ve ambulans ulaşana kadar da kazazede ile panik yapmadan iletişim kurulmalıdır. İlk yardım eğitimi almış olan kişiler, ilk yardımı uygulayabilir. Ancak bilinçsizce yapılacak uygulamalar, ilk yardım yapılan kişinin hayatını riske atabilir. Eğer kazazedenin durumu hakkında net bir fikir oluşmadıysa, gereksiz müdahalelerden kaçınılmalıdır. Sağlık ekibi ve ambulans olay yerine ulaştığında, yetkililere doğru ve ayrıntılı bilgi verilmesi çok önemlidir.


Araçlarda ve evlerde, bir ilk yardım çantasının bulunması şarttır. Bu çantada sargı bezleri, steril gazlı bezler, plasterler, pamuklar, yara bantları, antiseptik merhem ve solüsyonlar, turnike için lastik, ağrı kesiciler, makas, fener ve boyunluk mutlaka bulunmalıdır. Bunun yanında kâğıt ve kaleme ek olarak, ilk yardım el kitapçığı bulunması da olası durumlarda hazırlıklı olmayı sağlayacaktır. Ayrıca kalp krizi ve yüksek tansiyon vakalarına müdahale edebilmek amacı ile dilaltı tabletlerden bulundurulması da avantaj olacaktır.

Sosyal medyada paylaşın :

Yorum Gönder

 
Support : Copyright © 2011. saglik8.blogspot.com - All Rights Reserved
Kafes kuşu | Radyomevlana | Yiğit CAMCI